top of page

כמה טיפים שיעזרו לכן לשרוד את בית ספר

אולי קצת באיחור, אולי לא, הכנתי לך טיפים איך לשרוד בבית ספר בלי לשרוף את כל הילדות ובצורה מהנה (ממליצה במקביל להיעזר עם הכתבה מה לעשות כשמשעמם)

אז בהצלחה-

כבי את הטלפון- ז"א לא באמת לכבות-מטפורית;)

אם יש לך שתי אפשרויות- להיות בטלפון ולעשות את השיעורים מחר או לעשות אותם עכשיו ולגמור עם זה- ברור שכדאי שתעדיפי את האפשרות השנייה.

שורה תחתונה: העדיפי לעשות את המטלות על פני משחק בטלפון (לא בקטע אנטי-טלפוני, בשבילכן) ובמקום להיות 7 שעות באינסטה;) תעשי קצת שיעורים

אל תדחי- מתלבטת בין לעשות את השיעורים היום או מחר?

היום זו בהחלט התשובה הנכונה-עדיף לך לגמור עם זה, מי ידע אם מחר יצוץ משהו ובסוף לא תוכלי לעשות אותם. וגם זה לא כיף לדעת שיש משהו שאת חייבת לעשות ועוד לא עשית:/

שורה תחתונה: עדיף לגמור עם זה עכשיו, אל תדחי.

מבחנים-אל תתחילי להתכונן ברגע האחרון למבחן (כן, גם היום שלפני המבחן נחשב) במיוחד אם זה מבחן גדול וחשוב. דאגי לאסוף את כל החומר הנדרש כשלושה עד ארבעה ימים לפני כן.

*מומלץ להכין פתקיות עם החומר שיהיה במבחן ולהדביק במקומות שתתקלי בהם הרבה (אפשר גם בכיתה וכך תעזרי גם לחברות שלך) הכיני והדביקי את הפתקיות לפחות יומיים לפני המבחן, על הפתקיות רשמי את המושגים או הנקודות החשובות בקצרה ( למבחן במתמטיקה השיטה הזו פחות תעבוד, עדיף שתדפיסי דפים עם תרגילים בהתאם לחומר)*

השתדלי כשאת לומדת למבחן ליצור סביבה עם אווירה רגועה מסביבך בלי גירויים (ושוב- את הפלאפון היפה שלך שימי בצד. כן הוא ישרוד;)

שורה תחתונה: לא מתחילים להתכונן יום לפני!

חברות- אני אזכיר כאן את שתי הקלישאות הידועות- "אמור לי מי הם חברייך ואומר לך מי אתה" ו-"עדיף מעט חברות שאת באמת אוהבת מאשר מליון חברות שאת בכלל לא אוהבת"- שני המשפטים האלו עד כמה שהם נשמעים קלישאות מגוחכות הם ממש אמת וצריכים ללוות אותך כל החיים בסופו של דבר איך שהחברות שלך נראות זה איך שתראי בסוף, ואין יוצא מן הכלל! וגם יש אנשים שהם מוקפים כל יום במאות ואלפי אנשים והם עדיין בודדים! אל תחפשי את ההרבה, חפשי את הטוב.

כשאת מגיעה לחטיבה או לבית ספר חדש או כל מקום או מסגרת אחרת וחדשה החליטי איך את רוצה להיראות בסוף השנה (ממליצה לעשות את זה לפני תחילת הלימודים, בערך באמצע החופש הגדול) וסקרי את הבנות- השתדלי להתרחק מבנות שהן עצובות או מרירות אפילו אם הן נראות כמו מי שהחלטת שאת רוצה להיות (גם מבנות שגורמות לך לעשות דברים שאת לא באמת רוצה- גם אם הן הכי מהממות ושמחות בעולם)

שורה תחתונה: בנות עצובות או לא טובות-ביוש, אתן שמחות ומשקיעות? התקבלתן!

שיעורים- נכון שהמורה חופרת על שטויות שלא יעזרו לך בחיים בכלל ואין לי מה לעשות אם זה, אבל עדיין תשתדלי להקשיב כי אז יבוא המבחן ולא יהיה לך שום מושג מה הקשר בין גריניץ' לשעה בעולם (נגיד את זה אתן באמת לא צריכות-בדגש על צריכות- לדעת;) ואז תרצי לשבור את הראש על השולחן מעצבים וחוץ מזה יכול להיות שהשטויות האלה בכלל מעניינות;)

שורה תחתונה: תשתדלי להקשיב שבשיעור גם הוא ממש משעמם והמורה חופרת

ציוד- דאגי שיש לך את כל הציוד שאת צריכה לבית ספר. פחות נחמד להגיע ליום לימודים ולגלות שיש לך רק עט אחד וגם הוא שבור ועד שכבר מצאת המורה כבר סיימה להכתיב ואת צריכה להעתיק ממשהי ותוך כדי גם להקשיב (וההקרנה של משימה בלתי אפשרית תתקיים ב..) חוצמיזה זה גם לא נחמד לבקש כל הזמן מאחרות:/

שורה תחתונה: תכיני את הדברים יום לפני.

תהני- למרות שחפרנו לך עכשיו במשך רבע שעה (לפחות;) אל תשכחי ליהנות מהחיים את לא חייבת כל הזמן ללמוד למבחנים אם באמת תנהלי את הזמן שלך נכון את לא תמצאי את עצמך לומדת עד שתיים בלילה וגם לא תרגישי שפספסת משהו.

שורה תחתונה: תהני, תבלי אבל בלי לגזים (לשני הצדדים)

מקווה שתצליחי

אביטל

StylistA

מזכירה שאומנם הכתבה נכתבה בלשון נקבה אך ברור שהיא מיועדת גם לבנים!


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Instagram Social Icon
bottom of page