top of page

מאבדים את זה לגמרי? -איך לשרוד את הלמידה מרחוק

/*הכתבה כתובה בלשון נקבה אך פונה לשני המינים, לכתבה בלשון זכר לחץ על הקישור*/

היי פאשניסטות! סוף סוף יש לי קצת זמן לכתוב לכן, ולקשקש איתכן קצת. מה נשמע? איך אתן שורדות את הסגר הזה?

אני הספקתי להתחרפן קצת, אבל אני בסדר בסך הכל. מקווה שגם אתן:)

כשחברה שלי סיפרה שלי שהיא ממש מסתבכת עם ללמוד מרחוק ושפכתי לה טיפים כמו סטייליסטה טובה, חשבתי לעצמי שזה יהיה ממש נחמד לכתוב לכן את הכתבה הזאת. (מה גם שזה תירוץ מקסים להתחמק משיעורי בית- אתן לא חושבות?;)

מאיפה כל הידע המרשים הזה אתן שואלות? אז בתור אחת עם משמעת עצמית של דולפין (אני סתם מלכלכת על דולפינים, אני בטוחה שיש להם יותר משמעת עצמית ממני) התחלתי את הסגר הזה בכול הכוח, הייתי מגיעה לשיעורים, עושה מבחנים בזמן (בערך) מגישה עבודות בזמן וכו' וכו'. אני חושבת שאתן יכולות להבין מה קרה אחרי שבוע, כן? טוב אתן צודקות. תוך שבוע כבר חרשתי את נטפליקס, קמתי ב2 בצהריים ודומיהם. אבל אז החלטתי לשבת ולחשוב מה היה ההבדל בין השבוע הראשון לשני (מלבד היעדר משמעת עצמית, כמובן) והנה המסקנות. תהנו!

הדבר הראשון שעשיתי שכהתחיל הסגר היה לשנות גישה, זה לא חופש. את לא בבית בקייטנה- אלא בלימודים מרחוק. אולי קצת יותר משוחרר מיום רגיל אבל בכל זאת זה לימודים, ולכן תתנהגי כאילו את בבית הספר עכשיו. (חח סורי על התקיפוּת) אני חושבת שהגישה הזאת היא מה שהכי משנה, עוד בתחילת הסגר אפשר היה לראות את ההבדל בכיתה שלי בין הבנות שהבינו את הגישה הזו לבין אלה שלא. (אני לומדת בבית ספר דתי:) ואני חייבת לומר שברגע ששכחתי ממנה התחלתי לראות נטפליקס כל היום.

אחרי ששינינו את המחשבה, קבלו כמה "DO'S &DON'TS" נחמדים:

לומדת מהמיטה? אל תעשי!

כולנו מכירות את זה (ואם את לא מכירה, מצבך טוב ואני מקנאה בך עד מאוד)- יש שיעור בזום, ואת רוצה להקשיב. באמת. אבל את פשוט נרדמת! -רגע. תני לנחש מאיפה את צופה בשיעורים שלך, מהמיטה?

אם התשובה היא כן הצעד הראשון הוא להפסיק, לצפות במיטה זה המתכון המושלם להירדם.

ואני אסביר- נכון יש מין רוטינה כזאת שעושים כל לילה: לצחצח שיניים, להתקלח, ללבוש פיג'מה וכו'? אז אני חושבת שזה לא סתם. אני חושבת שזה בשביל ליצור איזו הרגל במוח של עכשיו מתארגנים לישון ותתחיל להירדם, וכנ"ל גם למיטה. בכתבה של איך להירדם מהר (הנה קישור) שעשיתי כתבתי: "לא כדאי לקרוא ספר, ללמוד על המיטה או לשחק בטלפון כי אז המוח שלך מאבד את ההרגל של ב"מיטה ישנים" וייקח לך הרבה יותר זמן להירדם" (כשאני אומרת מוח אני מתכוונת להרגלים)

- ואני חושבת שזה גם הולך לכיוון השני- אם את לומדת במיטה את תרדמי כי במיטה את אמורה לישון. הבנת?

בנוסף זה גם יעשה לך הרגל של להתחיל להירדם כל פעם שאת רואה את החומר וזה הכי מבאס. סיפרתי לכן פעם אני לומדת באקדמיה בתיכון, אז סמסטר אחד החלטתי שבגלל שאני לא מספיקה ללמוד את הספר קורס בימים אני אקרא אותו לפני השינה. (אני חושבת שאתן רואות לאן אני חותרת;) בכל מקרה זה היה עצוב, אבל למזלי לא היה צריך את הספר למבחן אז ניצלתי. יאי!

לסיכום: אל תלמדי מהמיטה. זה רע ואת תירדמי. (אמרה אביטל וכתבה את שורות אלה בעודה יושבת על המיטה ומקלידה. כל הכבוד לי:)

^וכנ"ל גם ללמוד לפני השינה.

רגע.

אם לא ללמוד מהמיטה, מאיפה ללמוד, אביטל? אה? את לא יכולה ככה להפיל עלינו דברים כאלה ולא לפתור אותם!

עשי- ארגני לך מקום עבודה מסודר:

ואם להיות פחות מסתוריים מזה, הכוונה היא למקום שיהיה לך נוח ללמוד ממנו. זה יכול להיות ליד שולחן הכתיבה, על הרצפה, השולחן בסלון (לא שופטת) או אפילו בגינה. לא משנה כל עוד את מצליחה להתרכז שם ולקלוט את החומר טוב.

אחרי שבחרנו את המקום השלב הבא הוא להכין אותו.

מה זה אומר?

זה אומר שתדאגי שהמקום שבחרת יהיה מסודר כשאת לומדת, עם מספיק אור ועם אווירה נעימה ללמידה. בעיניי זה הדבר הכי חשוב, כי את יכולה ללכת ללמוד בספריה מהממת אבל אם יהיה שם רעש או בלאגן את עשויה להתחרפן.

לסיכום: תבחרי לך מקום ללמוד שבו הכי נוח לך ויש בו את כל התנאים שיעזרו לך להתרכז.

לבחור את המקום זה הרבה, אבל זה לא הכל. מה שמביא אותנו לדיבר הבא:

עשי- תלמדי רק שם:

בדומה למיטה, אם תרגילי את עצמך שבמקום שבחרת את רק לומדת, יהיה לך מין הרגל להתרכז או אוירה לימודית כזאת בכל פעם שתתיישבי שם. ולכן תלמדי רק שם ואל תעשי שום דבר אחר (אם אפשרי כמובן)

כמו כן (חח מרגישה חכמה), אם את משתמשת במחשב תתרחקי כמה שאת יכולה מנטפליקס ומאינסטגרם (אמרה אביטל וצפתה בבנות גילמור בעודה כותבת שורות אלו) הם הסחת דעת מושלמת ואת עלולה להישאב לתוכם.

לסיכום: כמו שהכותרת אמרה יפה, תלמדי רק במקום שבחרת ואל תעשי שם דברים אחרים (אם את לא חייבת)

הנה עוד כמה דברים קטנים שמשפיעים יותר משחשבנו-

אל תעשי- אל תשארי בפיג'מה כל היום:

כתבתי את זה פעם בכתבה של הקיץ, ואני חושבת שהכלל תקף גם הפעם. אנחנו בבית כל היום ונראה שאין סיבה אמיתית להחליף לבגדים. אבל אני חושבת שלהחליף בגדים מהפיג'מה יכניס אותך למין אווירה של ריכוז או פרודוקטיביות שאין לפיג'מה (נו, כאילו כמו שלובשים בגד מיוחד לאירוע וזה מכניס לאווירה חגיגית)

לסיכום: פיג'מה- OUT.

אל תעשי- אל תלכי לישון מאוחר מידי ואל תקומי מאוחר מידי:

אומנם זה נראה שחופש, אבל זה רק נראה ומחר בבוקר זה ידפוק אותך חזרה כשתקומי בטעות ב1 בצהריים אחרי שכל השיעורים יגמרו ותצברי פער מטורף (מבוסס על סיפור אמיתי, אביטל? -מה נראה לכן? ברור!).

לא צריך לישון ב10, גם 1 זה בסדר. אבל העיקר הוא לא ללכת לישון כשהציפורים קמות (זה סיוט! כל.כך.הרבה.רעש!) זה לא בריא, זה לא באמת כיף וזה בעיקר ידפוק לכן את השעות שינה. חוץ מזה, אני לפחות, לא באמת יותר פרודוקטיבית בלילה ככה שכל שעה שאני קמה מאוחר יותר בבוקר זה פחות זמן עבודה וזה ממש מגדיל את הפער משאר הכיתה. נראה לי שהבנתן.

לסיכום: אל תלכי לישון מאוחר. ניסיתי את זה - לא בריא. לא באמת כיף.

נראה לי שיש כבר מספיק, לא?

אמנם זה לא הרבה דיברות, אבל הם קריטיות ואני חושבת שהן ממש משפיעות על איך שהיום שלך ילך. מניסיון.

אם אתן רוצות עוד טיפים, די סחטתי את הנושא בכתבות אחרות כמו:

*עשרת טיפים לקיץ שמח יותר (נשמע לא קשור אבל בתכלס היא די תעזור לכן גם עכשיו)- הנה קישור

*איך לשרוד את תקופת המבחנים- הנה קישור

זה הכל, מוזמנות לשוטט באתר וליהנות מכתבות ישנות.

אשמח שתעשו לייק אם נהנתן מהכתבה ומצאתן אותה שימושית. תכתבו לי בתגובות איזו סדרה אתן רואות עכשיו (אני נואשת לתוכן!)

וזהו:)

יומקסים

אביטל

StylistA


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Instagram Social Icon
bottom of page