top of page

תחפושת מגניבה לפורים- ספיישל פורים

היי! פורים מתקרב בצעדי ענק ורובנו אובדות עצות- אין לנו שום מושג למה להתחפש!

הו, היי- הנה כמה רעיונות ממש מגניבים שיכול להיות שאלא חשבו על זה קודם ויעשו לך את פורים! (כל תחפושת תהיה בכתבה נפרדת:)-

WE CAN DO IT!-

בא לך להתחפש למשהו פמיניסיטי עם העצמה נשית אבל לא וונדר וומן? ואין לך שום מושג למה? טאדםם! הנה רעיון מבריק לתחפושת מהממת ומקורית שתיכיני לגמרי לבד!

קצת על הדמות-(אומנם זה מויקיפדיה אבל זה די מעניין)

"We Can Do It!" "אנחנו יכולות לעשות את זה!" היא כרזת תעמולה מתקופת מלחמת העולם השנייה שעוצבה על ידי המעצב הגרפי ג'. הווארד מילר בשנת 1943 עבור תאגיד וסטינגהאוס אלקטריק כדימוי מעורר השראה להעלאת מורל העובדות. ההנחה הרווחת היא שהכרזה מבוססת על תצלום שחור-לבן של פועלת בשם ג'רלדין הוף שצולמה במישיגן על ידי סוכנות ידיעות. הכרזה הוצגה לזמן קצר בזמן מלחמת העולם השנייה. היא התגלה מחדש בראשית שנות ה-80 של המאה העשרים ושוכפלה בצורות רבות ואופנים שונים, לרוב תחת הכותרת "We Can Do It!". אך היא גם מקושרת ל-"רוזי המסמררת" - אייקון תרבותי, פמיניסטי של אישה חזקה שתרמה למאמץ המלחמתי כפועלת. לאחר הגילוי מחדש של הכרזה, ההנחה הרווחת הייתה שהתמונה נועדה לשמש כהשראה לנשים לצאת לעבודה ולהצטרף למאמץ מלחמתי. אולם, במהלך המלחמה השימוש בכרזה היה רק במפעלי וסטינגהאוס אלקטריק והיא הוצגה במהלך חודש פברואר 1943 על מנת לעודד את הפועלות להתאמץ יותר, ולא נועדה לגיוס פועלות נוספות. פמיניסטיות ואחרים השתמשו בדימוי המשדר עוצמה וביטחון בצורות רבות ומגוונות כגון העצמה, הסברה, פרסומות ופרודיות.

מצרכים-

+לוח קשיח אבל לא כבד בצבע צהוב כהה מעט חרדלי- אם אין לוח צהוב אז תקני בצבע שיש ותקני גם נייר מפל (זה צריך להיות בגודל של בריסטול שלם ולא החתיכות הקטנות של השמינית:) באותו גודל בצבע הצהוב.

+נייר בצבע כחול אמריקה (כאילו בצבע הכחול מדגל אמריקה:)

+דבק חזק מאוד מאוד (מומלץ דבק חם)

+רצועות (ידיות/ כתפיות, איך שאת קוראת לזה) מתיק ישן, עדיף בצבע אדום/ כחול אבל כל צבע אחר גם תופס

+נייר לבן די קשיח (לא נייר מדפסת)

+מספריים

+מדפסת/ שבלונות של אותיות באנגלית גדולות

+הרבה שטח פנוי;)

אופן ההכנה-

1] לאחר שקנית את כל המצרכים קחי את הלוח הקשיח ואת נייר המפל הצהוב והדביקי אותם ביחד שיהיו חופפים אחד על השני (אם הם לא באותו גודל אז תגזרי שיהיו באותו גודל)

2] פתחי קובץ WORD וכתבי WE CAN DO IT (הקפידי שתחילת המילה תהיה באות גדולה) והגדילי את הפונט לגודל של 200 (תגדילי ותקטיני קצת לפי הגודל של הלוח) עבי אותם בלחיצה על ה-B (אם את מסתבכת את יכולה לבקש ממני עזרה בצ'אט:) והדפיסי

3] גזרי את האותיות בדיוק מירבי ואז השתמשי בהן כמו שבלונות, כלומר- הצמידי את האותיות (לא חייב לפי הסדר) לנייר הלבן וסרטטי בעפרון מסביב לאות וגזרי (עכשיו יש לך שתי אפשרויות- את יכולה לעשות סוג של בועת דיבור ממנה או שזה רק יהיה כתוב שם אם את רוצה שזה יהיה כתוב שם אז סרטטי על נייר כחול ואם את רוצה שזה יהיה כמו בועת דיבור אז המשיכי לקרוא אם לא דלגי לשלב 5:)

4] עכשיו זה החלק המסובך אז עקבי טוב- אנחנו יוצרות מין בועת דיבור שלה (כדאי שתסתכלו בתמונה המקורית כדי שתבינו יותר טוב) על הנייר הכחול סרטטי בעיפרון מהצד ההפוך (לא הצד שאת רוצה שיהיה חשוף-בצד שתשימי עליו את הדבק) ושרטטו מלבן בגודל של השמינית העליונה של הלוח שבחרת שמתי לכן את התמונה כדי שתבינו טוב יותר...:) פשוט סרטטי לפי התמונה ,גזרי והדביקי על הלוח כמו בתמונה (עם דבק חזק, אל תשתמשי פה בדבק חם כי הוא יוצר נפח ויהיו לך בלוטות על הנייר)

5] את האותיות שגזרת בשלב 4 תדביקי על הלוח בחלק העליון תקפידי מאוד שזה יהיה ישר (כדאי להיעזר בסרגל:) אם לא עשית את שלב 4 אז את האותיות הכחולות ואם כן עשית אז את הלבנות על הבועה

6] רצועות- בקשי עזרה ממשהו שיחזיק את הלוח מאחורייך וכווני אותו יחזיק בגובה הרצוי (שיהיה בתחושה של הגובה כמו תיק בית ספר) וציירי קו ישר (מאוד!) מעל הכתף שלך על הלוח עשי אותו דבר גם בצד השני הקפידי שיהיו בגובה שווה, חתכי את הקווים שציירת עם סכין יפנית או כל חפץ חד אחר, השחילי את הרצועות בתוך החורים שנוצרו והדביקי עם דבק חם את מה שיצא ולאורך החור, אחרי שהתייבש "לבשי" את הלוח וסדרי את הרצועות למטה בצורה שנוחה לך (צריך שהלוח יהיה צמוד לגב) וחזרי על השלב (שלב 6) רק על החלק התחתון של הרצועות.

7] חח סתם אין באמת שלב 7, גמרת! איזה יופי לבשי את המודעה שיצרת ותהני:)

בגדים-

חולצת ג'ינס כהה, חצאית שחורה צמודה, סרט אדום עם נקודות לבנות ונעליים אדומות או נעלי עבודה (כמו בלדסטון אבל עדיף שיהיו שחורות או אדומות)

איפור-

חשוב שזה יהיה די טבעי אבל לא מאוד כי זה סגנון שנות ה-80: אודם אדום סומק חום יחסית ומסקרה טובה

מקווה שאהבת ושנהנת לקרוא, אם הכנת את התחפושת אנחנו ממש נשמח לדעת! תעלי לאינסטגרם עם תיוג שלנו כדי שנדע (הגרסא הכי יפה תעלה בעמוד שלנו!) @stylistail

פורים שמח ומלא שמחה וכיף

אוהבת מלא מלא

אביטל

StylistA


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Instagram Social Icon
bottom of page