top of page

איך לקבל החלטות - הדרך הפשוטה לקבלת החלטות

כולנו מתקשות בקבלת החלטות ותמיד שוברות את הראש לפני שמחליטים משהו.

פעם גם אני הייתי כזו, לקח לי חודש כדי להחליט אם לקנות זוג נעליים אחד, באמת, לכן גם בקושי קניתי נעליים (בעיה:)

בסופו של דבר פיתחתי שיטה נהדרת לקבלת החלטות, רוצות לדעת איך? פשוט תמשיכו לקרוא:)

אבל! לפני שאפרט בפנייך את כל סודות קבלת ההחלטות אני יותר מאשמח אם תעקבי אחרי StylistA באינסטגרם- קישור לפיד הכי שווה בארץ , תירשמי לאתר דרך המלבן השחור והחתיכי שנמצא ממש למטה, וזהו:)

בואי נתחיל-

בדרך כלל כשיש לך התלבטות זה בין שתי דברים יחסית טובים או שאת צריכה לבחור מה פחות רע, במצבים כאלה חשבי על כל בגורמים והאפשרויות- לדוגמא אם את צריכה להחליט לאיזה חוג ללכת או איזה טלפון לקנות תחשבי על כל הגורמים או על אלה שחשובים לך: אם זה טלפון- מחיר, איכות, חיי סוללה, המצלמה, זיכרון וכו'. אחרי שחשבת על כל הגורמים שחשובים לך תכיני רשימה של כל האפשרויות שבניהן את מתלבטת ותסמני + ו - על יתרונות ועל חסרונות בסוף תסדרי את האפשרויות לפי הסדר (מה שעם הכי פחות מינוסים והכי הרבה פלוסים למעלה וההפך)- חשוב שיהיה למעלה מה שעם הכי הרבה גורמים שחשובים לך, אם נגיד לטלפון יש צבע יפה, אבל המינוסים שלו זה המצלמה והאיכות, ברור שתעדיפי מכשיר אחר עם פחות פלוסים אבל יותר איכותי, וכך האפשרות הטובה ביותר עומדת למולך:) אם קרה מקרה והיה ויש תיקו תשווי בין שתי האפשרויות או מקסימום תעשי הגרלה!

במקרה של התלבטות מוסרית או דברים בסגנון אני ממליצה לחשוב על המקרה, תתחשבי בעקרונות שלך ובמה שאת מאמינה, אם יש שתי אפשרויות תשקלי אותן טוב- כלומר, מה הכי יעזור לך ולאדם לו את רוצה לעזור, באמת שאני ממליצה להתעלם בסיטואציות כאלה (ובכללי) ממה יחשבו עליי- כי באמת, שזה משבש את שיקול הדעת ויכול לגרום לך לעשות דברים שאת לא רוצה.

בהתלבטויות מוסריות (ובכללי:) ממש מומלץ להתייעץ עם מבוגרים שאת מעריכה (את דרך החשיבה שלהם, את עקרונותיהם, והמוסר שלהם) ותשאלי לדעתם.

אם את מתלבטת בין בתי ספר, תיכונים, אוניברסיטאות או כל מסגרת אחרת (האמת שהרבה חברות שלי מתלבטות אז אני כבר מיומנת;)

אני ממליצה, שוב, לחשוב על כל הגורמים- איך את רוצה להיראות כשתגמרי (להסתכל על הבוגרות של אותו המסגרת ממש יעזור), מה הערכים שאת רוצה ללמוד איתם, באיזו רמה לימודית, מיקום (בעיניי זה פחות חשוב אבל זה גם קריטריון) ובעיקרון מה שחשוב לך, שוב, תעשי רשימה של כל המוסדות עם פלוסים ומינוסים ותחליטי לפי מה שהכי נראה לך (לכי אחרי הלב ולא אחרי הראש הפעם) אני גם ממליצה להתעלם מ-לאן החברות שלי הולכות, נכון שזה גם משפיע אבל זה גם בעיקר מקלקל,

שורה תחתונה: כשאת צריכה לבחור משהו תבחני את כל האפשרויות ולפי הגורמים שחשובים לך,

אם זה משהו פשוט (כמו נעליים;) תזרמי ואל תהיי מחושבת מידי ואם זה נעליים פשוט קחי את שתיהן

מקווה שעזרתי לך להחליט את החלטות חייך!

אוהבת המונים

אביטל

StylistA

אם עזרתי לך אני אשמח אם תשתפי עם חברות שלך שגם הן יהנו מהכתבה, תעשי לייק ותרשמי בתגובות מה הכי אהבת ואיזה כתבה היית רוצה שאכין!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Instagram Social Icon
bottom of page